FAQ,czyli najczęściej zadawane
pytania
Konkurs
Do kogo skierowany jest konkurs EKO-projekty?
Konkurs kierowany jest do nauczycieli i uczniów szkół średnich. Nauczyciel zakłada zespół projektowy składający się z min. 2 uczniów, a maksymalnie z 10 uczniów oraz opcjonalnie dodatkowego nauczyciela, który wraz z nim będzie prowadził zespół. Założycielem zespołu jest nauczyciel, który założył i zarejestrował zespół.
Kto może zarejestrować i prowadzić zespół projektowy?
Zespół projektowy może prowadzić każdy nauczyciel szkoły średniej, niezależnie od nauczanego przedmiotu.
Czy jeden nauczyciel może prowadzić więcej niż jeden zespół projektowy?
Tak. Założyciel zespołu może być założycielem dowolnej ilości zespołów.
Czy uczeń może być członkiem więcej niż jednego zespołu?
Nie. Uczeń może być członkiem tylko jednego Zespołu.
Ile zespołów może zostać zgłoszonych w ramach jednej szkoły?
W ramach jednej szkoły może zostać zgłoszona dowolna liczba zespołów.
Ile projektów może zostać zgłoszonych w ramach jednego zespołu?
Jeden zespół może zgłosić jedną pracę konkursową.
Ile osób może prowadzić projekt w ramach jednego zespołu?
Jeden zespół składa się z nauczyciela prowadzącego tzn. Założyciela zespołu oraz minimum 2, a maksymalnie 10 uczniów. Zespół może zaprosić do projektu maksymalnie jednego dodatkowego nauczyciela wspierającego projekt.
Czy praca konkursowa może być istniejącą realizacją projektu lub zrealizowaną?
Projekt może stanowić dodatkowe działanie do istniejącego projektu ekologicznego lub nową ulepszoną formułę ale tematem pracy nie może być praca/projekt już istniejący. Takie projekty można natomiast opisać w odpowiednim miejscu w formularzu zgłoszeniowym aby otrzymać dodatkowe punkty.
Jak mogę przesłać pracę konkursową?
W celu przesłania pracy należy się zalogować na konto utworzone podczas rejestracji szkoły i zespołu, wypełnić formularz, załączyć odpowiednie pliki i przesłać pracę klikając przycisk WYŚLIJ.
Jaki jest czas trwania konkursu?
Konkurs trwa od dnia 30.11.2021 do 11.05.2022, przy czym rejestracja zespołów oraz zgłoszenia przyjmowane są od 30.11.2021 do 24.03.2022. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną do dnia 11.05.2022.
Jak ma zostać przygotowane praca projektowa?
Praca konkursowa zgłoszona do konkursu nie może przekraczać objętości 50 MB i powinna zostać sporządzona w jednym z formatów: PDF PPT, ODP, PPTX. Dodatkowym elementem pracy konkursowej jest wypełnienie formularza w którym znajdują się:
- opis pracy konkursowej (do 1000 znaków ze spacjami),
- cel główny pracy konkursowej (do 500 znaków ze spacjami),
- planowany termin realizacji pracy konkursowej nie dalej niż do 30.06.2023 r.,
- określenie spodziewanych rezultatów
Oddzielnym plikiem, który musi zostać dołączony do pracy konkursowej jest budżet realizacji projektu sporządzony według wzoru dostępnego na koncie zespołu projektowego.
Dodatkowo, ale nie obligatoryjnie można dołączyć informacje o projekcie realizowanym na rzecz ochrony środowiska który co najmniej ¾ członków Zespołu zrealizowała w okresie nie późniejszym niż 12 miesięcy od dnia zgłoszenia Pracy Konkursowej.
Czy budżet realizacji projektu powinien być przygotowany według jakiegoś kryterium?
Tak. Budżet realizacji projektu powinien zostać sporządzony według wzoru dostępnego na koncie Zespołu. Powinien on określać koszty narzędzi i usług niezbędnych dla realizacji projektu. Budżet nie może przekraczać kwoty 50.000 zł.
Według jakich kryteriów będą oceniane prace konkursowe?
Komisja ocenia Prace Konkursowe stosując następujące kryteria: innowacyjność, kreatywność, stopień oddziaływania na środowisko naturalne, zaangażowanie uczniów w realizację projektów opisanych w ramach Pracy Konkursowej, rzetelność analizy i opracowania planu, zgodność z tematyką i celami Konkursu, oryginalność, estetyka oraz styl wykonania Pracy Konkursowej, kompletność Pracy Konkursowej i projektu przewidzianego w jej ramach.
Za poszczególne elementy pracy konkursowej przyznawane są punkty:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego – 10 pkt.,
- przygotowanie budżetu – 10 pkt.,
- przygotowanie prezentacji – do 70 pkt,
- sprawozdanie z poprzedniego projektu – 10 pkt.
Rejestracja/konto/logowanie
Gdzie mogę się zarejestrować?
Zespół oraz szkołę rejestruje nauczyciel- założyciel Zespołu. Dokonuje tego na stronie eko-czynni.pl w zakładce zarejestruj/zaloguj lub na stronie głównej eko-czynni.pl klikając załóż konto i zarejestruj swoją szkołę.
Jak mogę założyć konto?
Założenie konta równoznaczne jest z zarejestrowaniem szkoły i zespołu. W tym celu należy podać następujące informacje:
- nazwę szkoły,
- adres szkoły (ulica, numer budynku, miasto, kod pocztowy, województwo),
- adres e-mail założyciela Zespołu, który będzie stanowił również login,
- hasło dostępu do konta Zespołu,
- imię i nazwisko Założyciela,
- numer telefonu Założyciela,
- nazwę Zespołu
Po poprawnej rejestracji na podany adres e-mail wysłany zostanie mail potwierdzający rejestrację i założenie konta.
Gdzie mogę się zalogować?
Logowanie na konto zespołu możliwe jest w zakładce zarejestruj/zaloguj na stronie eko-czynni.pl
Co zrobić jeśli nie otrzymam potwierdzenia rejestracji?
W celu weryfikacji należy skontaktować się mailowo na adres podany w zakładce kontakt na stronie eko-czynni.pl